יום שבת, 24 בספטמבר 2011

הגמר הגדול!

עונה שלמה אני יושבת וצופה בהם מבשלים, מזילה ריר, מתפללת שמישהו מהם יצוץ לי בבית ויהיה השף הפרטי שלי.
היום זה הגמר! היום נראה מי ינצח בתחרות. בינתיים, עד שנדע מי מהם ינצח, אני בוחרת את המתכון שהכי התחשק לי לאכול באותו הרגע -שהכי התחשק לי שאיריס תבוא אליי ותבשל לי אותו. המתכון נלקח מאתר מאקו, כמובן.


פילי צ'יז סטייק - רוסטביף עם בצל מטוגן, פטריות וגבינת אמנטל

של איריס, שהודחה לפני שתי תכניות

פילי צ'יז סטייק(mako)
המממ יאמייי! 

מרכיבים (2 מנות):

לרוסטביף

  • 500 גרם נתח אנטריקוט
  • מלח ופלפל
  • 2 כפות חרדל דיז'יון
  • כף עירית
  • שום קצוץ
  • 200 גרם חמאה

לרוטב החזרת ומיונז

  • 2 חלמונים
  • קורט מלח
  • כפית מיץ לימון
  • כוס שמן זית
  • כף שטוחה של שורש חזרת מגורד

לתוספות

  • 1 חלה
  • 3 בצלים פרוסים דק
  • 50 גרם חמאה
  • פלפל ירוק
  • מלח ופלפל שחור
  • 150 גרם גבינת אמנטל מגורדת
  • רוטב טבסקו

אופן ההכנה:

להכנת הרוסטביף:
1. מפזרים על נתח האנטריקוט מלח ופלפל שחור.
 
2. מערבבים חרדל עם עירית ושום קצוצים ומושחים את הבשר.
 
3. ממיסים את החמאה בסיר רחב ועמוק בחום בינוני/גבוה.
 
4. מניחים את הבשר בסיר החם וצורבים אותו מכל הצדדים.
 
5. ממשיכים לבשל למשך כ- 30 דקות (הופכים את הנתח כל כמה דקות על מנת שהוא יתבשל מכל הצדדים באופן שווה).
 
6. מוציאים את האנטריקוט מהסיר ומניחים בצד לקירור קל. לאחר 15 דקות פורסים את הבשר לפרוסות דקות.
 
להכנת רוטב מיונז חזרת:
7. במעבד מזון, מערבבים את החלמונים עם המלח ומיץ הלימון. לאחר דקה, מזליפים באיטיות את שמן הזית פנימה ונותנים לתערובת להתאחד ולהפוך סמיכה יותר (מרקם קצפתי).
 
8. מוסיפים את גרידת החזרת, מערבבים שוב ל-20 שניות נוספות ומניחים בצד.
 
להכנת הבצל והפלפל הקלוי:
9. קולים את הפלפל הירוק בתנור מחומם מראש ל-200 מעלות (בגריל עליון) מכל הצדדים למשך כ- 20 עד 30 דקות עד שקליפת הפלפל משחימה ומוצאים מהתנור.
 
10. מסירים קליפת הפלפל, מפלטים ופורסים לרצועות בעובי של 1 ס"מ.
 
11. מטגנים את פרוסות הבצל במחבת עם חמאה, בחום נמוך עד בינוני ומערבבים מידי פעם (מקפידים שלא יישרף).
 
12. מתבלים את פרוסות הבצל במלח גס ופלפל ומניחים בצלחת בצד.
 
אופן הגשת המנה:
13. חוצים את החלה ופותחים אותה. לאחר מכן מכניסים אותה לתנור להשחמה קלה ביותר.
 
14. מורחים את המיונז חזרת על החלק הפנימי של החלה , מפזרים מעט מהבצל ורצועות הפלפל, מניחים את פרוסות האנטריקוט ומתבלים עם מלח ופלפל שחור.
 
15. מכניסים את שאר הבצל ורצועות הפלפל ומעל את הגבינה המגורדת.
 
16. מכניסים את הכריך חזרה לתנור למספר דקות על מנת להמיס את הגבינה.
 
17. מגישים לצד רוטב טבסקו.

בהצלחה לשלושת המתמודדים, ומי ייתן וביום ההולדת הקרוב שלי יהיה לי שף פרטי לערב אחד!!!
בתאבון!!!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה