יום שבת, 17 בספטמבר 2011

Beautiful Soup

אתמול, בארוחת שישי אצל ההורים, אמא שלי הכינה לי מרק עגבניות דה-לוקס. פשוט טעים!! זו ההזדמנות להודות לשפית הגדולה מכולן - אמא שלי. בערבית אומרים סאלֵם אִידֶק - יבורכו ידייך.
אני מתה על מרקים ומוכנה לשתות כל יום מרק. אפילו בקיץ בשיא החום. תנו לי מרק למנה ראשונה ואני מרוצה. גם אני מכינה לי מרקים מדי פעם, בדגש על מרק בטטה ומרק תירס. יש גם מרק עם כדורי עוף בסגנון סיני. אני כמובן חייבת להרחיב את הרפרטואר וללמוד עוד...וזכור לי שגם ניסיתי להכין מרק פטריות כמו של פעם - כשהייתי עובדת באפרופו כמלצרית, אבל זה לא הצליח כמובן. המרק ההוא היה קסום, מיוחד. משהו אחר. (על הרומן שלי עם פטריות ארחיב בפוסט אחר).

מרק כדורי עוף בסגנון סיני


מרק תירס


לא מעשה ידי - מרק מיסו שאני מאוד אוהבת מהג'פניקה

אבל בינתיים אני מנסה את כוחי במרקים. אחותי הזכירה לי שלפני כמה שנים אכלנו מרק פטריות שמנתי וטעים שהיה מונח בתוך צלחת עשויה מכיכר לחם כפרי. אכלנו אפילו את המכסה!! יאמיייי. למרק הירקות של סבתי הלבנונית יש טעם מיוחד רק שלה, כמו רוב המאכלים המדהימים שהיא מכינה (ומבטיחה שגם להם אקדיש פוסט). למרק הירקות של אמא שלי יש טעם אימהי במיוחד. כל מרק הוא משהו אחר. רק מרק.
אתם מתחילים להזיל ריר? אם לא, אתם כנראה לא מהמעריצים של מרקים.
בכל אופן, בשבילי, מרק זה משהו מנחם, טעים, מרגיע שאי אפשר בלעדיו.
סתם שתדעו.

תגובה 1:

  1. יאמי, אני אוהבת מרקים.
    גם אני אכלתי מרק עגבניות של אמא ביום שישי טעם :-)

    אין ולא יהיה על המרק של אפרופו והלחם שום, את צריכה להקדיש לזה נושא מיוחד :-)

    השבמחק